Guusje van Geel - internationaal influencer uit Wijchen

Meer dan 600.000 volgers op Instagram, 280.000 volgers op TikTok en bijna 10.000 abonnees op YouTube. Niet de cijfers waar we binnen OOvB vaak mee te maken hebben. Maar voor Guusje van Geel draait haar werk en haar dagelijkse leven hierom. Guusje is namelijk online content creator.

Deze 24-jarige influencer uit Wijchen is een opvallende verschijning. Door een turnverleden en passie voor sport creëerde ze al op jonge leeftijd een sterk fysiek lichaam. Na de middelbare school startte ze met een opleiding tot politieagente. Deze moest ze noodgedwongen stoppen, vanwege hevige pijn in haar heup. Na vele onderzoeken in ziekenhuizen bleek het om een bottumor te gaan. Gelukkig was dit een goedaardige tumor en heeft Guusje na verwijdering van de tumor zich geheel kunnen storten op de revalidatie.

Vanaf dat moment gaat ze steeds meer delen over haar sportoefeningen, een gezonde lifestyle en voeding op het social medium Instagram. Ze gaat aan de slag als personal trainer en start met het delen van fitnessvideo’s. Ze merkt dat ze hiermee andere mensen weet te motiveren en haalt daar veel energie en voldoening uit. Door de groei op social media en uitbreiding van haar bereik valt ze op bij grote (sport)merken. Deze bieden haar een samenwerking aan. Voor Guusje een leuke bijverdienste naast haar personal trainingslessen. 
 

Online content creëren is een bijzondere taak. Ik vind het belangrijk om daarin zoveel mogelijk authentiek te blijven en ook de waarheid achter de foto’s te delen.
Guusje van Geel

Naarmate haar populariteit in Nederland én daarbuiten groeit, groeit ook de interesse van sponsors om met Guusje te gaan samenwerken. Voor lange tijd blijft ze de personal trainingen er bij doen om zo een binding te houden met de ‘echte’ wereld. “Online content creëren is een bijzondere taak. Ik vind het belangrijk om daarin zoveel mogelijk authentiek te blijven en ook de waarheid achter de foto’s te delen”. Op de meeste foto’s poseert Guusje in een houding waarin ze haar spieren aanspant. Op deze manier maakt ze de sportkleding van het merk dat ze promoot zo aantrekkelijk mogelijk. Ze werkt hard voor het lichaam dat ze heeft en besteedt veel uren in de sportschool. Maar ze plaatst daarnaast ook foto’s in een natuurlijke houding, waarmee ze vooral een eerlijk beeld van zichzelf wil neerzetten.

Guusje heeft een droombaan, vindt ze zelf. Een aantal keer per maand is ze in het buitenland te vinden voor fotoshoots of events van de sportmerken waar ze een contract mee heeft. Zo werkt Guusje bijvoorbeeld samen met Gymshark (sportkleding) en MyProtein (voeding).

Door sponsorcontracten kwam er ineens een stuk ondernemerschap bij kijken. “Ik wilde eigenlijk helemaal geen ondernemer worden”, zegt ze zelf. Toch ging ze een aantal jaar geleden op zoek naar een accountant. Via haar schoonmoeder komt ze bij OOvB terecht en heeft ze een fijne klik met Geert Celissen. Hij wordt meegenomen in de stijging die haar business vanaf dat moment doormaakt. “Het voelde direct als een samenwerking”, geeft Guusje aan. Begin dit jaar maakt Guusje ook kennis met Paul Cox van de Financieringsdesk. De afgelopen jaren huurde ze een pand in Wijchen voor haar werkzaamheden, maar met het oog op de toekomst en een stuk zekerheid ging ze op zoek naar een pand om aan te kopen. Na een aantal maanden zoeken komt begin dit jaar een nieuwbouwproject op haar pad. En dan gaat het snel. Binnen twee weken is het voorlopige koopcontract getekend. Paul ondersteunt haar met de financiering hiervan. “Hij maakte het allemaal een stuk makkelijker. Heldere uitleg in duidelijke taal, dat had ik nodig”.  Over een paar maanden is het pand klaar en kan ze het gaan inrichten.

Waar ze het voor gaat gebruiken? Niet voor een eigen sportschool, maar vooral als kantoorruimte.

“Ik besteed ook veel uren achter de computer voor mijn werk”. Voor het posten van foto’s, bewerken van video’s, om zo de binding met haar volgers te waarborgen. Zo beantwoordt ze veel vragen van haar volgers over de (sport)merken die ze promoot. “Ze willen weten hoe het product valt, welke maat ze het beste kunnen kiezen. Ik probeer ze daar zoveel mogelijk bij te helpen”.

In totaal is Guusje vijftig tot zestig uur per week bezig met haar job. Het is op haar pad gekomen, maar ze heeft er ook hard voor gewerkt om te bereiken waar ze nu is. “Sporten is altijd al mijn passie geweest. Door deze passie te behouden en te beleven, ben ik groot geworden in deze branche”. Ze promoot enkel merken waar ze zelf volledig achter staat en is altijd bezig om hiervoor de passende content te maken.

Guusje is van plan dit werk nog lang te blijven doen. Ze vindt de vrijheid die dit werk met zich meebrengt erg fijn, maar vooral geniet ze er van om mensen te helpen motiveren om gezond te leven en te bewegen. “Sportdoelen haalbaar maken voor iedereen”. Met zoveel volgers op social media gaat het Guusje zeker lukken!