IT sector mag aandacht hebben voor klantfrustraties

Er is eigenlijk geen bedrijf te vinden wat het zonder IT kan stellen. Deze afhankelijkheid gaat samen met verwachtingen. Want wat als de hardware weer eens hapert of wanneer software niet functioneert.

IT sector mag aandacht hebben voor klantfrustraties

Het blijkt dat bijna 60% van alle kantoorwerkers in Nederland worstelt met IT-problemen die niet zomaar even opgelost zijn. Het is dan ook één van de allergrootste frustraties geworden op kantoor. Overigens worden deze problemen niet op het bordje gelegd van de (interne) helpdesk, maar meer bij de ontwikkelaars van de software of de installateurs van de hardware. Werk aan de winkel dus. De gefrustreerde werknemers zijn er overigens van overtuigd dat het bedrijfsmanagement niet voldoende oog heeft voor deze problemen. Er wordt aangevoerd dat IT toch al wordt gezien als een zware kostenpost. Er nog meer aandacht aan geven zou mogelijk leiden tot nog hogere kosten, zo wordt geconcludeerd.

De onderzoekers geven aan dat het goed zou zijn als IT een belangrijkere plek krijgt aan tafel, als besloten dient te worden over nieuwe automatiseringskwesties. Daar ligt ook een rol voor IT, zo is de conclusie.

Meer zakelijke dienstverlening: