Heb jij je acties al klaar voor Black Friday?

Vrijdag 27 november – jawel, volgende maand alweer, is dit jaar de dag die bekend staat als Black Friday. Het heeft niets te maken met de discussie over zwart en niet zwart, maar wel alles met de ‘mega’stuntprijzen die op de bewuste uitverkoopdag zorgen voor een ongekend hoge omzet in de winkels. Online en fysiek.

Gezien het feit dat maar liefst 96% van alle consumerende Nederlanders bekend is met Black Friday, kun je er als ondernemer je voordeel mee doen. Ook als je niet bereid bent om flink af te prijzen en ook als je niet perse producten hebt aan te bieden die dankzij een korting extra aantrekkelijk zijn.

Waar het om gaat is dat Black Friday een herkenbare trigger is die de koop- en actiebereidheid van ons allen in gang zet.

Het gaat er dus om dat je je creativiteit aanwendt om de aandacht van je klanten te ‘vangen’. Zo kun je in plaats van korting ook een Black Friday event organiseren met live muziek bijvoorbeeld. Of je geeft je service weer eens extra aandacht in een email campagne met daarin je Black Friday Service Highlights. Kortom, waar het om gaat is dat je op vele manieren aandacht kunt vragen rondom een consumentenevenement dat een grote aantrekkingskracht heeft.